59. Blackhat

- 45%
58. Lámpagyújtogatók

- 50%
57. The Gunman

- 50%
56. Éjszakai hajsza

- 55%
55. Cinema Inferno

- 55%
54. Amerikai mesterlövész
Bradley Cooper előtt le a kalappal, meglepően nagyot játszik a producerként is jeleskedő színész. Rajta nem múlott semmi. A nagy republikánus Clint Eastwoodon annál inkább, bár őt nagyon nem illik kérdőre vonni mostanság a filmvilágban. Én magam is tisztelem az öregben, hogy pont azután pakolta le az asztalra karrierjének legjobbjait, hogy mindenféle életmű-díjakat vágtak hozzá. A mesterlövész viszont szerintem egy fáradt, lassú tempójú (nem jó értelemben) és egyáltalán nem újító film (néhány magyar kritika érthetetlen módon éljenezte a pszichológiai szempontot). Arra ott van A bombák földjén. Mérföldekkel az Amerikai mesterlövész előtt. A finálét belassítással, a stáblistát nehezen védhető hazafias mázzal önti le Eastwood, így még idegesebben álltam fel a film után. Abban bízom, hogy a Sully-ra összeszedi magát.
- 55%
53. A 44. gyermek

- 55%
52. Víkend
Pedig milyen nagy éve lehetett volna a magyar filmnek. De nem lett, csak egy remek féléve. A Víkend volt az első nagyobb bukás a sikervárományos darabok közül. Bár valóban érezhető egy határozott színvonal-emelkedés az elmúlt évtized terméséhez képest az operatőri munka, a vágás, és a technikai részleteket tekintve és az atmoszféra is remek helyenként, de ahogy már több kritikában is szóba került, a történet a végére szétesik, az utolsó jelenet pedig iszonyatosan gáz. Fordulatos, csavaros akar lenni a sztori, aztán túlerőltetik és túlcsavarják. Nem is kicsit.
- 55%
51. Láva
A dalt nagyon szívesen hallgatom a mai napig, de hogy ehhez miért kellett még egy animációs filmet is készíteni, ráadásul ilyen - bocsánat - semmitmondót, azt nem értem. Pedig döbbenetesen élethű, helyenként már-már fotorealisztikus a látvány, egy szavunk sem lehet rá. Csak amíg például a La luna kreatívan, átélhetően beszélt mélyebb érzelmekről, (s halkan megjegyzem, hogy az átvitt értelem is teljesen ült az esetében) addig a Láva faék egyszerűségű film, abba meg jobb nem belegondolni, milyen allegóriákat támaszt egy feltörő láva, ha a központi téma a forró szerelem...
- 60%
50. Spectre - A fantom visszatér
A huszonnegyedik Bond epizód azok közé a filmek közé tartozik a listán, amikről oldalakat lehetne írni. De most csak két apró dolog álljon itt. Az egyik, hogy nem tartozik az emlékezetes, sőt, még csak a jobb Bond-kalandok közé sem, a másik pedig, hogy egyáltalán nem olyan pusztulatosan rossz, mint mondják. Nem rossz, mert a kezdő kaland Mexikóvárosban lehengerlő, Daniel Craig ismét nagyszerűen játszik, az alapkonfliktusban van spiritusz, Q-t végre terepen is látjuk, gyönyörű az operatőri munka és Bond segítőtársai is megmutatják, hogy milyen fából faragták őket. Csak azt kell elviselni, ami ehhez hozzájön. Ami számomra összefoglalható abban, hogy nem láttam még ennél erőltetettebb konfliktushalmozást akármilyen akciófilmben, nemhogy Bondnál. Minden azért van a filmben, hogy növelje a tétet, növelje a 007-es univerzumát... komolyan mondom, amikor már Mr. White magánéleti szálánál tartottunk, csöppet elegem lett. Újranézni nem fogom a csodás helyszínek ellenére sem. A történet megvalósítása számomra egyetlen megtekintést tett indokolttá.
- 60%

- 55%
51. Láva

- 60%
50. Spectre - A fantom visszatér

- 60%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése