2015. május 12., kedd

Második esély

Objektíven: Meddig hajlandó elmenni egy tisztességes ember, ha egy családi tragédia elmossa a határokat helyes és helytelen? Két rendőr, akik egyben a legjobb barátok is, szolgálat közben egy veszekedő, drogos párhoz mennek ki. Andreas az intézkedés közben megtalálja a pár gyerekét egy szekrényben, és súlyos döntést hoz. Senki nem tud a gyerek létéről, ezért elrabolja őt és saját gyerekeként kezdi nevelni feleségével. Terve látszólag működik, de rövid időn belül Andreasnak szembe kell néznie tettével és tisztáznia kell magában, hogy a jó vagy a rossz oldalán foglal helyet.

SzubjektívenKőkemény dráma Suzanne Bier-től, Dániából, az északi régiókból. Nem tudom, hogy babás (vagy baba előtt álló) családosoknak kötelezővé kéne-e tenni vagy örökre eltiltani előlük, talán az előbbi. Biert számtalanszor támadták már könyörtelensége miatt. Most is bőven hagy felületet "családi" filmjén a kritikáknak. Mindenből a legkomolyabb, legtragikusabb fordulatot pakolja a néző elé, de (és szerintem ez teszi kőkemény élménnyé filmjét) teszi ezt a hihetőség határán belül. Zsigeri, elemi erejű szülői dráma a Második esély, amelyet lehetetlen szeretni. A patikamérlegen adagolt rendezés és forgatókönyv pedig csak nehezítik az amúgy is keserves nézői befogadást. Túlzások ide vagy oda, ez az év egyik legkellemetlenebb élménye.


Értékelés: 75%



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OSCAR 2023 - A nyertesek listája

Legjobb film Nyugaton a helyzet változatlan Elvis Avatar: A víz útja Minden, mindenhol, mindenkor A Fabelman család Tár A sziget szellemei T...